Komplex improvizatív művészetpedagógia a zene fókuszában – Pedagógus továbbképzés a Felsőbbfokú Tanulmányok Intézetében (FTI-iASK)
Tanfolyami óraszám: 30 óra
Időpont: 2022. szeptember 24., október 8. és november 12-én, szombati napokon 9.00 – 18.00 között
Helyszín: Budapest
Részvételi díj:
- 30.000 HUF
- A képzést indítja: Felsőbbfokú Tanulmányok Intézete (9730 Kőszeg, Chernel utca 14.)
- Nyilvántartási szám: 12-17/2019
A tanfolyam oktatói:
Reikort Ildikó – zenetanár, mesterpedagógus, zeneterapeuta, (KAMI, WJLF, MZE, FTI-iASK)
Dr. Binder Károly – zongoraműész, zeneszerző (LFZE, FTI-iASK)
A tanfolyam szervezője: Reikort Ildikó
Jelentkezés a következő űrlap kitöltésével: Komplex improvizatív művészetpedagógia a zene fókuszában” tanfolyam – Google Űrlapok
Érdeklődni lehet: reikart.muvped@gmail.com , +36 30 473-4840
Rövid ismertetés:
Élménypedagógia és személyiségfejlesztés
A továbbképzés azoknak nyújt új tudást, akik az oktatási intézményeket, mint szociális teret szeretnék kihasználni a hagyományos oktatás mellett, és nyitottak a személyiségfejlesztő, élményközpontú oktatásra, az abban rejlő új lehetőségekre.
Mentális egyensúly megtartása és a tantárgyak közötti kapcsolódás
A résztvevők megismerkedhetnek a társterületek preventív hatásaival is, mint a pszichológia, zeneterápia, művészetterápia hordozta hatásokkal; a módszer minden korosztályra és nehézséggel küzdő egyének számára alkalmazható. A különféle területek, mint a mozgás, a képzőművészet, az irodalmi-, mese- és dramatikus szálak bevonásának középpontjában a zenei élmény feldolgozása áll.
Képességek feltárása és innováció
A módszer készség- és képességfejlesztő hatással bír, iránymutató szeretne lenni a művészeteken, és sajátélményen keresztül, a résztvevők saját maguk és a gyermekek személyiségének harmonikus fejlődéséhez szeretnének hozzájárulni, ezáltal sokoldalú kreativitás és kompetenciafejlesztést tesz lehetővé. A résztvevők a tanfolyamon szerzett tudásukkal bővíthetik pedagógiai munkájukat: innovatív elemekkel, újszerű eszközhasználattal, szemlélettel gazdagíthatják tevékenységüket, amely mind egyéni, mind közösségi szinten igyekszik pozitívan befolyásolni a gyermekek fejlődését. A tanúsítvány kiadásának feltételei: az összóraszám legalább 90%-ának megfelelő arányú részvétel, valamint a záró ismeretellenőrzésen (reflexiós levél és adaptációs terv) „jól megfelelt” vagy „megfelelt” eredmény elérése.