Kovács László: Márka és márkanév : Márkakutatás és nyelvészet – metszéspontok, lehetőségek, kihívások
A márkákkal foglalkozó szakirodalom Magyarországon többnyire a marketing, illetve a gazdaságtudomány eszközeivel és nézőpontjából vizsgálja a márkák tulajdonságait.
A márkák (pontosabban a márkanevek) ugyanakkor nyelvi jelek is: szókészletünk és mentális lexikonunk részei. Ebből következik, hogy a márkanevek nyelvészeti, közelebbről alkalmazott nyelvészeti eszközökkel és módszerekkel is vizsgálhatók.
Jelen kötet elsődleges célja, hogy bemutassa, milyen (alkalmazott) nyelvészeti eszközök, milyen formában használhatóak a márkák és a márkanevek vizsgálatában és hogy a(z) (alkalmazott) nyelvtudomány mivel tud hozzájárulni egyrészt a a márkák pontosabb megismeréséhez, másrészt a márkák értékének növeléséhez.
A márkák és a márkanevek azonban csak akkor lesznek erősek, a márkák pedig ezzel együtt sikeresek, ha a márka és annak neve bekerül a mentális lexikonunkba, majd ott rögzül. Ez az integrációs folyamat azt eredményezi, hogy a márka neve a mentális lexikon más elemeivel (köznyelvi szavakkal, más tulajdonnevekkel, márkanevekkel) kapcsolatokat alakít ki. A bemutatott empirikus kutatás ezért azt vizsgálja, hogy milyen tényezők befolyásolják a márkanevek kapcsolatrendszerét a mentális lexikonban.
A kötet elsősorban interdiszciplináris szakmai – egyaránt nyelvész és marketingszakember – célközönséget szem előtt tartva készült; haszonnal forgathatja azonban mindenki, aki nyelvészeti szempontból szeretne a márkákhoz közelíteni, és szeretné megérteni, hogy miért fontos a márkák nevének nyelvészeti indíttatású vizsgálata.
Kiadó: Tinta Könyvkiadó
2017
358 oldal
987-963-409-113-4
A könyv megvásárolható ITT.