1. Az Intézet neve, székhelye, postai címe, telefon-, és telefaxszáma, elektronikus levélcíme, honlapja, ügyfélszolgálatának elérhetőségei:
– neve: Felsőbbfokú Tanulmányok Intézete
– székhelye: Kőszeg, Chernel K. u. 14.
– postacíme: 9730 Kőszeg, Chernel K. u. 14.
– telefon: 94/200-520, fax: 94/563-110
– e-mail: info@archive.iask.hu
– web: www.iask.hu
– ügyfélszolgálat: Főigazgatói Titkárság, 94/200-520, info@archive.iask.hu
2. Az Intézet szervezeti felépítése a szervezeti egységek megjelölésével, az egyes szervezeti egységek feladatai:
Főigazgatói Titkárság:
a) elősegíti az Intézet kommunikációjának napi működését;
b) részt vesz az Intézetet érintő sajtóesemények megszervezésében, lebonyolításában, értékelésében;
c) biztosítja, szervezi a főigazgató társadalmi kapcsolattartását,
d) előkészíti a főigazgató bel,- és külföldi programjait;
e) háttéranyagot készít a főigazgató programjaihoz, amelyhez információkat kérhet az Intézet szervezeti egységeitől;
f) megszervezi a főigazgatói értekezleteket
g) ellátja az Intézet iratforgalmának érkeztetését, iktatását, továbbá a kimenő iratok postázását és kézbesítését;
h) elvégzi az Intézet humánerőforrás-gazdálkodásával kapcsolatos humánpolitikai feladatokat és elvégzi az ebbe a körbe tartozó megbízási szerződések előkészítését és ellenjegyzését, vezeti az ezzel kapcsolatos nyilvántartásokat;
i) ellátja az Intézet honlapjának tervezésével, arculatának kialakításával, tartalmának aktualizálásával, bővítésével kapcsolatos feladatokat.
Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztály:
a) ellátja az Intézet előirányzatai tekintetében a gazdálkodással, könyvvezetéssel és adatszolgáltatással, valamint az Intézet működtetésével, üzemeltetésével és a vagyongazdálkodással kapcsolatos feladatokat;
b) ellátja a költségvetés tervezésének és végrehajtásának könyvvezetéssel és egyéb pénzügyi nyilvántartások vezetésével kapcsolatos feladatokat;
c) gondoskodik az Intézetet illető bevételek beszedéséről, teljesíti a fizetési kötelezettségeket;
d) figyelemmel kíséri a költségvetési kiadások és bevételek alakulását;
e) előkészíti a főigazgató hatáskörébe tartozó előirányzat-módosításokat;
f) a vonatkozó jogszabályok előírásait figyelembe véve gondoskodik az Intézet számviteli politikájának kialakításáról, elkészíti az Intézet pénzkezelési és egyéb gazdálkodással, valamint vagyonkezeléssel kapcsolatos szabályzatait;
g) kezeli az Intézet házipénztárát, gondoskodik a készpénzkifizetések szabályos és határidőben történő teljesítéséről;
h) egyezteti a Magyar Államkincstár által rendelkezésre bocsátott előirányzat-felhasználási keret kiadásának és bevételének alakulásáról szóló tájékoztató jelentést az Intézet számviteli nyilvántartásával, elvégzi a szükséges korrekciókat;
i) vezeti az illetménygazdálkodással kapcsolatos nyilvántartásokat, kapcsolatot tart az illetményszámfejtést végző Magyar Államkincstárral;
j) gondoskodik az intézményi kifizetések számfejtéséről;
k) biztosítja az állami adóhatóság útján teljesítendő befizetési kötelezettségek ellenőrzését, bevallását és befizetését;
l) ellátja az Intézet ingó,- és ingatlan vagyonának kezelését;
m) ellátja a közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatos pénzügyi és gazdasági feladatokat;
n) rendszeresen felülvizsgálja a kintlévőségeket és megteszi a szükséges intézkedéseket azok behajtására.
Fejlesztési és Pályázatkezelő Főosztály:
a) közreműködik a többi szervezeti egységgel a kezelt vagyon rendeltetésszerű felhasználásában az eredményesség és a gazdaságosság érvényesítése érdekében;
b) működteti az Intézet pályázatkereső, pályázatíró és pályázatkezelő rendszerét;
c) ellátja a már megvalósított pályázatokkal kapcsolatos utógondozási tevékenységet;
d) kidolgozza az Intézet jövőbeni fejlesztési javaslatait.
Kutatói Főosztály:
a) A főosztály szervezi és működteti az Intézetben folyó tudományos munkát, aminek keretében
ad) a) javaslatot tesz az Intézet tudományos munkaprogramjára,
ad) b) a program elfogadása után kijelöli a különböző szakterületeken végrehajtandó részletes feladatokat,
ad) c) ütemtervet készít a különböző szakterületeken elvégzendő tudományos tevékenységekre,
ad) d) összehangolja és irányítja az Intézetben dolgozó állandó kutatók tevékenységét,
ad) e) összehangolja, felügyeli, rendszeresen értékeli az Intézetben dolgozó ösztöndíjas kutatók munkáját.
b) A főosztály megszervezi, működteti és felügyeli az Intézet tudományos adatbázisát, gondoskodik annak feltöltéséről és folyamatos bővítéséről.
c) A főosztály megszervezi és működteti az Intézet publikációs és kiadói tevékenységét, gondoskodik az Intézetben megszülető tudományos eredmények közzétételéről elektronikus vagy nyomtatott formában.
d) A főosztály közvetlenül irányítja a kutatásszervezéssel, a tudományos adatfeldolgozással, valamint a publikációs tevékenységgel foglalkozó dolgozók munkáját.
e) A főosztály nyomon követi az Intézet tevékenységével összefüggő szakmai területeken zajló tudományos, szakmai folyamatokat, elemzi a végbemenő változásokat, azokat értékeli hazai és nemzetközi összefüggésben.
f) A főosztály vezetője felügyeli a könyvtár működését.
Hankiss Archívum:
a) gondoskodik a Hankiss Elemér-bibliográfia összegyűjtéséről;
b) ellátja a Hankiss Elemér életműve szakmai-tudományos feldolgozásával kapcsolatos feladatokat;
c) beszerzi az archívum működtetéséhez szükséges szakmai irodalmat, kiadványokat és tárgyi eszközöket;
d) szervezi az archívum működésével kapcsolatos rendezvényeket, gondoskodik az archívum munkáját bemutató kiadványok megjelentetéséről;
e) működteti az archívum saját honlapját.
3. Az Intézet vezetőinek és az egyes szervezeti egységek vezetőinek neve, beosztása, elérhetősége (telefon-, és faxszáma, elektronikus levélcíme):
Dr. Miszlivetz Ferenc főigazgató, 94/200-520, ferenc.miszlivetz@archive.iask.hu
Tóth Gergely főigazgató helyettes, 94/200-558, gergely,toth@archive.iask.hu
Kővári Ágnes, Molnár-Nagy Andrea, Sebestyén Gabriella, Stefánich Éva, Varga Katalin főigazgatói titkárság , 94/200-520, contact@archive.iask.hu
Sőbér Aurélia pénzügyi és gazdálkodási főosztályvezető, 94/200-525, aurelia.sober@archive.iask.hu
Módosné Dr. Farkas Rita fejlesztési és pályázatkezelő főosztályvezető, 94/200-537, rita.farkas@archive.iask.hu
Dr. Sümegi István „Hankiss Archívum” vezető, 94/200-582, istvan.sumegi@archive.iask.hu
Magasházi Anikó nemzetközi kapcsolatok, 94/200-523, aniko.magashazi@archive.iask.hu
4. A szervezeten belül illetékes ügyfélkapcsolati vezető neve, elérhetősége és az ügyfélfogadási rend:
Molnár-Nagy Andrea főigazgatói titkárság, 94/200-520, contact@archive.iask.hu, az ügyfélfogadás munkanapokon 8-11 és 13-15.30 óra között történik.
5. Az Intézet felettes, illetve felügyeleti szervének az 1. pontban meghatározott adatai:
– neve: Miniszterelnökség
– székhelye: Budapest, Kossuth L. tér 2-4.
– postacíme: 1357 Budapest, Pf.: 6.
– telefon/fax: 1/795-5000, 1/795-0381
– e-mail: erkeztetok@me.gov.hu
– web: www.kormany.hu